22:07



Maja

Ord som sinnesjukt, osannolikt, galet och varmt kan inte ens beskriva hur hett det varit idag. Dom som inte håller med skulle kunna prova att lägga sig på rygg på vårat ställe utanför skolan, ett ställe där dom mörka plattorna börjar steka och iPhonen med musik blir överhettad. Jag brukar aldrigaldrigaldrig klaga över solen och jag gör det inte nu heller, däremot så erkänner jag att inte drack tillräckligt med vatten, vilket resulterade i ett sjukligt, frysande tillstånd här hemma för några timmar sen. Nu är allt fint igen, ifall ni verkligen undrade. Efter skolan hämtade jag Maja, min granne som jag brukar passa, från Gripsholmsskolan. Fortsatte eftermiddagen att umgås (opassande ord) med henne och Klara, den fyraåriga systern, en stund.

För första gången på tre veckor ska jag imorgon börja plugga inför dom 5 proven och inlämningen, som likt 6 fula tallar blockerar den vackra utsikten mot skolavslutningen. På fredag börjar jag hugga ner en av dom. Egentligen ska det inte bli så farligt att plugga, allt känns ändå så lätt nu på dom sista veckorna av högstadiet. Betygen känns för min del hyfsat klara, det enda jag verkligen behöver satsa på är bildinlämningen. Förlåt för att inlägget blev så långt, jag vet hur jobbigt det kan vara att ta sig igenom ett stycke text en måndagkväll. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0