"Jag födelsernas kretslopp, fåfängt genomlupit har. Jag sökte husets byggare. Ond återfödelsen är. Oh, husets byggare, du skådats. Du ej bygger mer. Ty brutna äro dina stolpar, husets tak förutt. Min tanke gror ej mer, har utsläckt varje törst.

Hoppas ni förstod något...



Det här är Buddha och just nu kan jag ALLT om honom och hans religion. Om ni undrar något så är det liksom bara att fråga mig, jag har nämligen lagt ner väldans många timmar på att försöka lära mig det här. Provet räknas som två prov, vi kommer ha det på två lektioner för att det är så stort. Bara så ni vet...

Glömde nästan bort att det är fredag nu och jag inte borde tjafsa om skola, borde ju faktiskt visa lite glädje över helgen som kommer. Ska ärligt talat bli galet skönt med helg, är trött till max och dessutom så har jag inte tid att gå i skolan ( måste ju hinna lära mig mer om Buddha? ). Så, verkar inte hända något speciellt i helgen förutom pluggpluggplugg, men nu tänker jag iallafall lägga undan böckerna eftersom det är fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0