Akta

Har haft en trevlig dag med Ebba och Ebba, kollat på film och varit nyttiga med melon och vatten.
Ska nu iväg med EbbaÖ till Emma för att sova över, och kameran är nedpackad! (Y)

Frankrike 09

Har varit mycket skönt i Frankrike.
St Maxime -7 dagar
Här var vi största delen av tiden, i en vecka.
Här har kungen med fam. sommarhus, vi mötte dom två gånger. En gång när jag joggade haha(kändes fräscht att möta dom då) och en gång på kvällen när dom skulle äta på en resturang. Hmm, var det vi som försökte få ett bord på den resturangen också? Planen misslyckades iallafall för nio personer är inte så lätt att klämma in bara sådär.
Poolen på hotellet badade jag i en gång (första dagen) och konstaterade att den var för kall och för fullproppad för min smak.
Havet var grymt härligt och klart och salt och sanden var sandig och jag stekte.

Cannes -endagsutflykt
Här bor min faster och farbror på sommararna och vi hälsade på dom i deras lilla men helt nybyggda lägenhet.
Badkläderna var med men till stranden kom vi aldrig, det var ända dagen under hela resan som vi bojkottade stranden.
Jag gick i stan, (ganska stor), och kollade i affärer, kollade i skyltfönster
(kändes inte som man ville traska in vissa butiker t.ex.  Armani, D&G, JimmyChoo, LouisVutton, i sandiga  flipflop.)
Jag köpte ett par typ "blekrosa" converse iallafall.

St Tropez
-endagsutflykt
Ja ni vet, man kan ju inte vara så nära och inte åka dit. Kändisarna, stekarnas och miljonärernas sommarställe.
Båtarna i hamnen var inga fiskebåtar med trasigt golv. Varenda båt var stor som en villa och blankputsad så man kunde spegla sig i den. På däck satt feta, rika män med familjer i sina dyra soffgrupper. I ett rep på båten hängde en "anställd" och skurade.
Vi gick lite i stan och sen till en lite mindre strand, jag hade gärna åkt till kändisstranden men det fattade vi inte förrän efter. Så jag som hade hoppats på att se Tyra Banks eller Paris Hilton eller någon annan som VeckoRevyn skrev skulle vara där, såg bara människor.

La Lavandeu
-3 dagar
Lite mindre ställe med bästa stranden. Jag åkte parasailing, vilket var en stor fallskärm efter en motor båt.
Jag och William svävade 60 meter upp i luften och såg hela kusten, det var så härligt. Nog den bästa upplevelsen jag gjort i hela mitt liv. Det var värt att vi fick stå och vänta i 3 timmar på det.
Pappa fotade med sin kamera så jag har inga bilder på det just nu i datorn, men det kommer.
Sista dagen var det självklart ingen solskyddsfaktor utan Hawaii&Tropic på hela kroppen.

Efter Lanvandeu-tiden åkte vi hem och vi fick en utvecklingsstörd vän på flygplatsen som kom fram till oss och:
-Ursäkta, sa jag att jag hade varit i Paris med pappa.
-Ursäkta, du vet det där numret i hotellet, i en katalog man kan ringa, när man ska bestämma dag för hotellet, boka sådär , tror ni att dom talar engelska där?
-Ja det hade jag listat ut
Vi pratade ganska mycket med honom, såg det som gratis underhållning hela flygresan.
Om någon har sett "Sågverket" eller "Snickeriet" på youtube så förstår ni vad han är för en typ.
Om ni inte har sett det så tycker jag att ser det med en gång.

Nu ska jag göra mig iordning för nu har jag suttit många timmar vid datorn. Mina otåliga kompisar smsar.
Men det är skönt att vara hemma igen, mest har jag saknat dom vännerna som jag inte träffat på 5 veckor.!!

Kungarike

Imorgon sticker jag till Sainte-Maxime, rivieran, Frankrike. Ska bli as skönt.
Men väskan är inte packad, och just nu vill jag inte packa väskan heller. Jag vill läsa Läckbergs nya "Sjöjungfrun" som är grymt spännande.
Mina naglar har precis blivit rosa förresten.
Men vi hörs om 10 dagar antagligen, då är jag back home igen. Och bilder kommer väl!

Over me

Hej mystorsdag med gråamjukisar och täcket i soffan. Hej tröttaben efter en 18-håls runda golf i Strängnäs.
Riddardagarna är i full gång men synd att ingen är hemma som man kan gå med. Och jag tror inte att någon läser det här inlägget efter som alla vännerna är utan internet och jag vet inte vilka mer som läser min blogg.
Så, ett inlägg som ingen läser skriver jag nu. Ett inlägg där jag kan skriva vad som helst egentligen.
Så hej inga människor, hejdå inga människor.

You are my cloud

Hellllooo.
Har idag inte gjot mycket alls, åkt en vända till Södertälje och skulle kolla på cykel, men ja cykelaffären var stängd.
Annabelle med family kommer ikväll så det blir nice.

På lördag ska vi åka till Frankrike, till rivieran. Längtar lite, ...mest efter att blir riktigt brun haha.

Hemma från årets bästa vecka

Gruppbild Dans- Vi är bäst, Vi är överlägsna

Annabelle i sin säng, i sovsalen med 50 andra sängar

Världens snyggaste FestisFrida

Karro, grymt söt människa

Cissi, till vänster, Wilma(Busan)-Älsklingen till höger
Vi i en pose, strax innan fredagkväll

Ja det blir svårt, omöjligt, att berätta om veckan. Den har varit grymt bra, sjukt rolig, hemskt underbar och FEDT NAJS.!
Förstår ni?
Asså det är allt som är så bra. Träningen, ledarna, discot, fritiden, nätterna, dagarna, regnskurarna(sportscamp-paraply, ni vet), solstrålarna men absolut bäst är folket. Jag älskar och saknar dom.
När jag kom hem var allt tomt. Bara tomt. Sorgligt.
Alla 49 dansare, vi är så bra.

Sports Camp!

Sitter nu vid en macbook, i ActivityTown, på SC!
Kan säga att det varit sjukt bra väder dom två veckorna jag varit i stugan. Har solat hela dagarna(nästan).
Det kommer bilder senare, när jag är hemma.
Det är idag första dagen på campen och det är nice.
Vi sover i en sal med 50 pers. Ganska mysigt ändå, fast väldigt varmt.
Det kommer bli så himla kul.

Jag har inte haft internet på två veckor så jag blev glad när jag såg hörnan med saccosäckar och datorer.