Remember me



Träning idag och inte mycket mer. En rolig sak var att vädret tillät mig att köra min älskade moppe och jag halkade inte. Har faktiskt saknat att köra, nu när jag cyklat till skolan.
Idag var vår syo hos oss och berättade massa om gymnasietvalet. Klart jag får panik, det är liksom världens viktigaste val (känns som det iallafall), men samtidigt är jag ganska säker på vilka alternativ jag har. Jag är mer sam-intresserad, dvs gillar so-ämnena, språk, m.m. Grejen är att jag inte är säker på om det är bara det jag gillar. Matte är också ett av favoritämnena och vill väldigt gärna läsa mycket matte. Felet är att matte + no= sant, men matte + so= ?
Jag har verkligen inget emot no-ämnena, tycker det är lätt och ganska roligt, men jag vet att jag bara inte är "naturtypen". Så, finns det ett samprogram där man läser lika mycket matte som en naturlinje? Ja, finns linjer med inriktning ekonomi, men det fula är att dom inte självklart ger behörighet till alla universitet om man vill blir typ civilekonom. Så, då måste jag alltså välja till matte c och matte d, som mitt egna val.
Verkligen stora problem, men det känns väldigt viktigt.
En annan dag får ni en annan lång, kursiv text om vilken skola jag funderar på...

Pussssss

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Har du långt till skolan?

2010-10-29 @ 13:10:22
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0