Mariefreds Lucia 2010



Hej, en dag med lite julfeelings har passerat. Lucialåtar på kören och synen av stora snöflingor genom fönstrena påminde mig lite om att det bara är två veckor kvar till december. Idag var också the big day, eftersom luciakandidat-bilderna publicerades i tidningen och sattes upp på i staden idag. Känns så konstigt att alla i Mariefred kommer kolla på mitt ansikte idag eller senare i veckan. Tänk er själva att ha foton uppsatta på er överallt på stan... När jag kom hem idag satte jag mig straight med matteboken, vi har ju matteprov på kapitel 1 imorgon. 2 timmar och en pepparkaksburk senare hade jag gjort alla c-uppgifter och fördjupningsuppgifter i kapitel 1. Visst, kanske lite onödigt, men samtidigt var det så länge sen vi jobbade med det kapitlet, så behövde lite repetition. Och jag måste känna att jag är väl förberedd inför ett prov, skulle aldrig sätta mig och börja skriva om jag inte kände att jag kunde allt. När man väl sitter där och skriver gör man det bästa av dom förutsättningar man har. Bara för att jag pluggat behöver det ju inte betyda att jag kommer ha alla rätt, men bara känslan av att känna sig säker gör att man kan prestera bättre på själva provet och inte oroa sig för att man glömt plugga på något. Haha, hoppas ni får användning av mina seriösa tips där ;)
Nu ska jag inte plugga mer, utan bara glida med denna torsdagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0