Matens kemi



Jag ska nu börja med mitt arbete i Kemin. Temat är Matens kemi och man ska fördjupa sig i något eller några ämnen som berör vår hälsa och miljön.

Jag valde att kolla vad en innehållsförteckning för en Euroshopperprodukt kan innehålla. Pappa kom hem med den här dunken. Man skulle kunna kalla vätskan i dunken för saft men tydligen så innehåller inte vätskan någon form av frukt eller bär alls, smaken är bara gjord av kemiska aromer. Därför heter vätskan: Dryck med smak av röda frukter. Om någon vill ha dunken så kan ni komma och hämta den, det är iallafall ingen i min familj som vill dricka en dryck med smak av röda frukter som innehåller 7 e-ämnen. Äckligt.
 
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0