Hon kommer den goda med ljuset hit



Från åtta till elva satt vi i ett klassrum och slet med våra framtiduppsatser till Rotary. Alla gjorde på sitt sätt och jag tror att allas i klassens är värda att bli lästa. Det är ju ganska intressant det där med framtiden, det är tankar som man bara bär inom sig och nästan aldrig delar med någon. Det var nästan som om man inte ens visste att dom där tankarna fanns där, inte förrän man skulle skriva ner dom så blev man medveten om att man faktiskt hade tankar om sin framtid. Jag skulle verkligen vilja läsa allas uppsatser, alla tänker ju så sjukt olika. Annars har jag mest tänkt på att det här är årets sista officiella pluggeftermiddag, inga fler prov väntar efter historia del 2 imorgon. Bara för det så har jag väl inte pluggat jätte mycket, jag tror att jag kommer minnas allt imorgon eftersom "Anders-pärmen" varit öppen varje dag den här veckan. Jag vet inte riktigt hur firandet kommer gå till imorgon, men på något sätt måste vi göra något riktigt smart för att visa hur glada vi är över att proven är över. Snart är det jullov och jag längtar något enormt. Det bästa är ändå att vi har alla roliga saker framför oss, nästa vecka kommer bli sjukt bra. Lucia, pysseldag med volleybollturnering, niornas dans med en dansdag i skolan innan, springa in julen och sjunga "Nu äre jul igen.." och sen dagen då vi kommer stå i kyrkan och gråta över våran sista julavslutning och sedan gråta av glädje när vi öppnar våra bruna kuvert i klassrummet. Hoppas kan man alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0